fredag den 10. april 2015

#121



Så er foråret kommet. 
Det er fantastisk at komme hjem fra arbejde om eftermiddagen med ungerne, smide taskerne og gå i haven i sol og uden jakker. Det giver energi og overskud - mere af det, tak!
Jeg har været heldig at arve fine platter og fade. Jeg tygger stadig lige på, om de tre små skal op på væggen. De store er allerede taget i brug - ikke som vægpynt dog - og jeg vil hver gang de bliver brugt sende min søde bedsteforældre en kærlig tanke.
På sidste billede bærer det en stak bananvafler. Det var første, men bestemt ikke sidste, forsøg. Jeg har været heldig at få lov at låne svigermors vaffeljern tilbage i december, og det kommer helt sikkert i brug hen over forår og sommer til de her. Morgenmad, eftermiddagshygge og dessert - det er bare lidt lækkert, når der er lune vafler på bordet. 

Jeg miksede lidt et par opskrifter, som jeg fandt forskellige steder på nettet, så opskriften endte ca. sådan:
3 modne bananer moses (jeg rullede dem inden jeg pillede skrællen af, og det gjorde det lidt lettere)
3 æg
1 spsk mel
1 tsk vaniliesukker
kardemomme (for mig handler det dog om, hvad der spises til)
1 sjat mælk (jo, det er et officielt mål...) til tilpas konsistens opnås
Bagt i vaffeljern smurt med lidt kokosolie. 

God weekend - håber I får en god en af slagsen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak for besøget