søndag den 24. maj 2015

#127








Sidste weekend tog vi hjem til min far. Jeg er vokset op på landet, og på mange måder er jeg ked af, at jeg ikke kan give den samme kontakt med dyr videre til mine egne børn. Men så er det jo skønt at komme ned til bedstefar, som i denne omgang kunne levere intet mindre end en flaskekalv. Kæmpe hit at komme ned til den med sutteflaske og få lov at kramme lidt.

Ribe er byen, hvor jeg boede, da jeg gik i gymnasiet. Jeg elsker Ribe. Der er en helt speciel stemning i byen - Ribe er indbegrebet af hygge! Og så har jeg en masse minder fra tiden i Ribe, som altid vælter frem, når jeg er der - fra besøg med bedsteforældre som barn, fra ekskursioner dertil i folkeskolen, fra gymnasietiden (....mange minder fra den tid...), fra jeg flyttede dertil i min første lejlighed, fra gode venners bryllupper og meget meget mere....
Jeg går helt i stå med tankerne tilbage til tiden i Ribe - har I også steder, som har den virkning på jer?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak for besøget