mandag den 13. juli 2015

#132 - Sculpture by the sea

















Sculpture by the sea er et fantastisk kulturelt arrangement! Vi nåede desværre kun at komme derud én gang i år (det sluttede sidste søndag) - og det var helt klart for lidt. Jeg er vild med, at værkerne er af så forskellig karakter, at de fleste er fysiske store værker (for det har en anden effekt på børn, når noget er STORT), at det er et gratis arrangement og ikke mindst er jeg vild med, at de er opstillede i og inddrager naturen omkring. Jeg er vild med, at værkerne kan og gør det, som jeg netop synes, at kunst skal - skabe undren og dialog. Jeg har hørt flere sige, at "...noget af det, er da for mærkeligt..." eller "det kunne jeg også have lavet", og med de kommentarer synes jeg jo netop, at kunstnerne har nået langt, for det må da være et tegn på, at publikum har en holdning til et værk. At få publikum til at være nysgerrig, til at undres, til at undersøge, til at forholde sig og måske endda ligefrem til at nyde...

Det var vigtig for mig, at have børnene med og de nødt det uden tvivl - børn er altså gode til alle de overfor nævnte ting. Måske falder det dem bare mere naturligt, fordi de i hverdagen er mere nysgerrige, undres over "almindelige" ting, undersøger alt nyt og til dels forholder sig til det. Mine unger synes i hvert fald, at det var fedt. Og at jeg så personligt måske ikke helt når at dvæle ved værkerne på samme måde, som jeg nogle af stederne kunne ønske, så kan jeg godt tilsidesætte det behov, hvis bare de også får en glæde ved det.
Jeg glæder mig allerede til 2017!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak for besøget