torsdag den 6. juli 2017

#183 - Grottekoncert, en blandet oplevelse

Grottekoncert???? Jeg var undrende, men dog nysgerrig, da en af mine tidligere færøske elever nævnte det for mig tilbage i sommeren sidste år. Lige siden har det været på min liste over ting jeg gerne ville. Selve konceptet er, at man sejler med den gamle skonnert, Nordlyset, ud fra Torshavn til øen Hestur, her kommer man over i mindre både og sejler ind i grotter, hvor der spilles livemusik. Derfra tilbage til Nordlyset og retur til Torshavn. En samlet tur på omkring fem timer.

Og jeg synes faktisk, at det er en super fedt koncept. Men, men men... Vores tur blev der bare lavet ændringer på, så den slet ikke levede op til det annoncerede, idet turen med Nordlyset mere eller mindre udeblev, og vi i stedet blev fragten en stor del af vejen i bus. Den del - altså turen på vandet med den gamle skonnert - havde vi set ret meget frem til, og derfor var vi selvsagt ret skuffede. Koncerten var dog glimrende og en fed oplevelse både for børn og voksne.








I stedet for at komme med Nordlyset tilbage til Torshavn blev vi sejlet til den nærmeste havn med små hurtig-både. Ungerne hyggede sig med at have hovedet og hænder ud over kanten og få skumsprøjt i hele femøren - i hvert fald indtil M slikkede sig om mundet og konstaterede, at det var saltvand...


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak for besøget