mandag den 24. juli 2017

#185 - Om at komme hjem uden at komme hjem-hjem

I dag er det lidt over 14 dage siden vi, alle fire, landede i Danmark og skønt vi var varslet inden vi forlod Færøerne, så har det - ud over gensynet med familie, venner og seks dage med A (som derefter måtte retur til Færøerne) - på ingen måde været så fedt at komme tilbage, som vi havde planlagt og håbet på. Forklaring følger...

Inden vi tog afsted til Færøerne lejede vi vores hus ud. En beslutning som vi hvilede i trods mange sjove og skræmmende historie om dårligere lejere, som venner og bekendte kunne berette, for der var blevet sagt "god" for vores lejer, og hvad var i øvrigt oddsene for, at vi lige skulle være uheldige?

...men trods gode odds (...eller dårlige?) så var vi altså alligevel uheldige!


For huset er ødelagt - eller i hvert fald i meget dårlig stand. Uden at gå i dybden med det hele, så kan jeg sige, at ikke kun vi, men også flere af håndværkerne, har været overrasket over huset - og med overrasket mener jeg absolut mere chokeret end imponeret!


Det er virkelig frustrerende, og selvom jeg godt ved, at det ikke ændrer noget, så har jeg altså tudet et stykke over det. Over hvad der er sket med huset, men endnu mere over de konsekvenser, som det har for os. For det er virkelig ikke særlig fedt at komme hjem uden at komme hjem-hjem. Ungerne og jeg rejste jo ikke hjem allerede i starten af juli, fordi vi synes, at det er fedt at være adskilt fra "far" hele sommeren. Vi gjorde det, for at der var tid til at pakke ud, komme på plads og få ro på inden hverdagen atter starter. I stedet er status lige nu, at huset måske kan være beboeligt igen i slutningen af august, og det føles som rigtig rigtig lang tid. En tid, hvor vi, særligt for børnenes skyld, havde håbet på ro på hjemmefronten, så der kunne være fokus på en god opstart i skole og børnehave efter et års fravær.
Heldigvis er vi omgivet af søde venner og den bedste familie, som hjælper os på alle tænkelige måder, og det er vi utrolig taknemmelige for - "TAK, glimmer på og op på kaminhylden" som Hella Joof ville have sagt - men hold k... hvor jeg glæder mig til, at vi er på den anden side af det her, så vi kan komme hjem-hjem.

1 kommentar:

  1. Det er nok en situation mange vil opleve i de her dage...

    SvarSlet

Tak for besøget